Türbe tefrişat ve tâdîlât çalışmaları projesi kapsamında; Sünbül Efendi Türbesi'nin türbe perdesi, sanduka tâc-ı şerifi ve türbede bulunan 7 adet sandukanın pûşîdeleri hazırlanmıştır.
Fatih, Kocamustafapaşa semtinde bulunan câmi, Bizans döneminde Hosios Andreas Manastır Kilisesi’dir. 1284 yılında VIII. Mikheal’in yeğeni Teoddora tarafından Kızlar Manastırı kurularak Hosios Andreos Kilisesi yaptırılmıştır. İstanbul’un fethinden sonra harap halde bulunan kilise, II. Bâyezid’in Vezîriâzamı Koca Mustafa Paşa tarafından H.895 / M. 1489 tarihinde câmiye çevrilmiş, yanına medrese, hankâh, imâret, hamam ve çeşme yaptırılıp bir külliye haline getirilerek manastır havasından kurtarılmıştır.
Tamamen Türk mîmârisi üslûbunda bir merkezi kubbe yapılarak, kuzey ve güneyden iki yarım kubbe ile desteklenmiş, dış duvarlar Türk uslûbunda bir kılıf içine alınmıştır. Böylece birçok sütunlu son cemâat yeri eklenen eski kilise tamamen Türk hüviyetine büründürülmüştür.
Külliye ortasında Çifte Sultanlar olarak bilinen türbenin yanında ve Osmanlı resmî kayıtlarında vakfın adıyla bir bütün olan sürekli birlikte anılan zincirli servi de külliye ile özdeşleşmiştir. Câminin sağında mermer işleme kaplı ve kubbeli bir sebil ve içinde faal olmayan bir kuyu bulunmaktadır. Câminin içinde Bizans mîmârî tarzı hissedilmekle beraber, dış görünümü tamamen Osmanlı Türk unsurlarıyla bezenmiştir. Son cemâat yeri, minâre, mâbedin dışının taş kaplaması, içerisindeki mîhrap, şadırvan, medrese ve müştemilâtıyla tam bir Osmanlı Külliyesi’dir.
Kocamustafapaşa Külliyesi içerisinde Sünbüliyye şeyhlerinin yanı sıra hattat ve askerî sınıfa mensup birçok zevâtın türbeleri ve kabirleri bulunmaktadır. Câmiye doğuda bulunan birinci kapıdan girildiğinde, bir tarafta câminin, diğer tarafta ise Tekke’nin hazîresi başlar. Bu mezarlar arasında ilk göze çarpan sülüs ve nesih yazılarını çok iyi derecede yazan Ramipaşaoğlu Defterdar Mustafa Bey’in kabridir.
Üstad hattatlardan Hafız Osman Efendi ile sülüs ve nesih yazılarında büyük bir mahârete sahip İbrahim Paşa’nın kabirleri de geçiş koridorunun sağında câmi hazîresindedir. Sünbül Sinan Türbesi’nin iç içe iki kapısı vardır. İlk kapıdan girince iki mermer mezar ile bir mermer tulumba görülür. Serasker Rıza Paşa’nın mermer sandukalı kabri buradadır. Ayrıca tulumba yanındaki kabir, Hekimoğlu Ali Paşa’nın büyük birâderi hattat ve müderris Ömer Efendi’nindir.
Câmi avlusunda Sünbül Efendi Türbesi yanında Şeyh Yakub Efendi Türbesi, şadırvan ve şekerciler kapısına giderken sağda Şeyh Adlî Hasan Efendi, yanında Şeyh Seyyid M. Nureddin Efendi, onun yanında Şeyh El-Hac Seyyid M. Hâşim Efendi’nin türbeleri bulunmaktadır. (N. Velikâhyaoğlu, Sünbüliyye Tarîkatı ve Kocamustafapaşa Külliyesi, 165) Aynı zamanda tüm bu türbe ve kabirlerin yanı sıra bu hazîreyi hatta bu toprakları müşerref kılan Çifte Sultanlar Türbesi vardır ki burada; iki cihan serveri Efendimiz (sav)’in Kerbelâ’da şehâdet şerbeti içen gözünün nuru torunu Hz. Hüseyin Efendimiz’in (ra) kerîmeleri Sâkine ve Fâtıma Sultanlarımızın medfun olduğu bilinmektedir.
Çifte Sultanların ve Sünbül Sinan Hazretlerinin medfun bulunduğu Sünbül Efendi Türbesi tefrişat ve tâdîlâtı çalışmalarına destek olma mâhiyetinde; Sünbül Efendi Ebrîhânemiz'de yazı tasarımı yapılan sanduka örtülerinin uygulamaları terzihânemiz tarafından 2018 yılında yapılmıştır. Bununla beraber Sünbül Efendi Türbesi’nin türbe perdesi, sünbülî sanduka tâc-ı şerifi ve türbede bulunan sandukaların pûşîdeleri yenilenmiştir.
Pûşîdenin iki yanında celî sülüs hatla Yunus Sûresi 62. Âyet “Elâ inne evliyâ allâhi lâ havfun ‘aleyhim ve lâ hum yahzenûn” yazılmıştır.
“Bilesiniz ki, Allah’ın dostlarına hiçbir korku yoktur. Onlar üzülmeyeceklerdir de.”
Pûşîdenin bir yanında celî sülüs hatla “Lâ ilâhe illallâh el Melikül hakkul mübîn”, diğer yanında “Muhammedün Resulullâh sâdıkul vad’ül emîn” yazılmıştır.
"Mülk sahibi Melik, hak ve varlığı birliği apaçık Mübin olan Allah'tan başka hiçbir ilâh yoktur. Va'dinde sâdık ve emin olan Muhammed (asm) Allah'ın Rasulüdür."
Pûşîdenin iki yanında celî sülüs hatla Yunus Sûresi 62. Âyet “Elâ inne evliyâ allâhi lâ havfun ‘aleyhim ve lâ hum yahzenûn” yazılmıştır.
“Bilesiniz ki, Allah’ın dostlarına hiçbir korku yoktur. Onlar üzülmeyeceklerdir de.”
Pûşîdenin iki yanında celî sülüs hatla Yunus Sûresi 62. Âyet “Elâ inne evliyâ allâhi lâ havfun ‘aleyhim ve lâ hum yahzenûn” yazılmıştır.
“Bilesiniz ki, Allah’ın dostlarına hiçbir korku yoktur. Onlar üzülmeyeceklerdir de.”
Pûşîdenin iki yanında celî sülüs hatla Yunus Sûresi 62. Âyet “Elâ inne evliyâ allâhi lâ havfun ‘aleyhim ve lâ hum yahzenûn” yazılmıştır.
“Bilesiniz ki, Allah’ın dostlarına hiçbir korku yoktur. Onlar üzülmeyeceklerdir de.”
Pûşîdenin bir yanında celî sülüs hatla “Lâ ilâhe illallâh el Melikül hakkul mübîn”, diğer yanında “Muhammedün Resulullâh sâdıkul vad’ül emîn”yazılmıştır.
"Mülk sahibi Melik, hak ve varlığı birliği apaçık Mübin olan Allah'tan başka hiçbir ilâh yoktur. Va'dinde sâdık ve emin olan Muhammed (asm) Allah'ın Rasulüdür."
Pûşîdenin bir yanında celî sülüs hatla “Lâ ilâhe illallâh el Melikül hakkul mübîn”, diğer yanında “Muhammedün Resulullâh sâdıkul vad’ül emîn” yazılmıştır.
"Mülk sahibi Melik, hak ve varlığı birliği apaçık Mübin olan Allah'tan başka hiçbir ilâh yoktur. Va'dinde sâdık ve emin olan Muhammed (asm) Allah'ın Rasulüdür."